Almaty
Almaty bylo až do roku 1998 – kdy jej vystřídala Astana - hlavním městem Kazachstánu. Současně je největším a nejzalidněnějším městem a leží na úpatí pohoří Ťan-šan v nadmořské výšce 1 500 – 2 000 metrů. Díky poloze v údolí je jedním z největších problémů města smog. Nedaleké okolí města si ale díky nádhernému horskému prostředí užívá úžasně čistého vzduchu. Pro město je typická unikátní architektura, do které spadají např. lázně Arasan, hotel Otrar či katedrála Cobor v parku Panfilov. Dech beroucí perlou stavitelství je Prezidentský palác, do kterého je ovšem vstup zakázán. Dále zde můžete obdivovat Kazašské muzeum, zobrazující kazašskou historii. Od listopadu do dubna se zde otevírá lyžařské středisko Chimbulak a zimní stadion Medeu, v zimním období s ledovou plochou, která se v létě pohotově promění v bazén s horskou, velmi osvěžující vodou o teplotě 15°C.
Astana
Astana je hlavní a druhé největší město Kazachstánu, kdy roku 1998 převzalo hlavní úlohu po městě Almaty. V současné době prochází město rozsáhlou přeměnou, která si klade za cíl udělat z něj jedno z mezinárodních center. Za návštěvu stojí některá architektonická díla, např. věž Baterek, jež je typickým příkladem futuristické architektury. Místní obyvatelé jí přezdívají „Chupa Chups“, protože se nápadně podobá onomu lízátku. Tato 105 metrů vysoká stavba nabízí svým návštěvníkům skvělý výhled na celé město a ve svém nitru skrývá i galerii, akvárium a restauraci. Ve fázi výstavby je nyní obrovská průhledná budova ve tvaru stanu Khan Shatyry, která by měla pojmout nákupní a zábavní centrum, park, hřiště na minigolf či umělé pláže, které by měly návštěvníkům nahradit letní prožitky v nejchladnějším hlavním městě na světě, kde teploty v zimě klesají až k - 40°C.
Aksu-Zhabagly
Aksu-Zhabagly je překrásná přírodní rezervace ležící v západním pohoří Ťan-šanu s nadmořskou výškou od 1 100 do 4 236 m.n.m. Tato nejstarší chráněná oblast ve Střední Asii se stala domovem 1279 druhů rostlin, mnoha druhů ptáků a 51 druhů savců včetně takových rarit, jako je orbis horský či ťanšanský bílodrápý medvěd.
Zailiysky Alatau
Opravdovou libůstkou pro vytrvalé cestovatele a sportovce jsou čtyřtisícovky pohoří Zailiysky Alatau a Küngey Alatau a výběžky Ťan-šanu, jež směřují východo - západním směrem mezi městem Almaty a jezerem Issyk-Kul v Kyrgyzstánu. Tato překrásná oblast horských ledovců, divokých řek a příkrých údolí poskytuje přímo ideální podmínky pro horskou turistiku.
Doprava
Celkový stav infrastruktury není příliš ideální, v rámci zemí Střední Asie patří k lepšímu standardu. Vedení státu se snaží tyto problémy postupně řešit. Proběhla modernizace i výstavba nových železnic. Rekonstrukcí prošla železniční síť spojující hlavní město Astanu s největším městem Almatou.V roce 2008 Ministerstvo dopravy a komunikací prezentovalo technicko - ekonomický projekt výstavby kazachstánské části mezinárodního dopravního koridoru „Západní Evropa – Západní Čína“. Celková délka po dokončení bude 8 445 km, z toho na území Kazachstánu 2 787 km (1/3 trasy). Kazachstánská část koridoru povede z jihovýchodního kazachstánsko - čínského hraničního přechodu u města Chorgos do Almaty a pak bude pokračovat všemi jižními oblastmi Kazachstánu na severozápad do města Aktobe směrem na Rusko. V návaznosti na uvedený koridor bude KZ strana využívat čínský přístav Lianyungang na břehu Tichého oceánu. Podle expertů, projekt dovolí přeorientovat část transportu čínského zboží z mořské dopravy na automobilovou a rovněž přitáhnout transportní toky z celé Střední Asie. Pozitivní vliv bude mít projekt na rozvoj agrárních jižních kazachstánských oblastí, kterými bude koridor procházet. Kazachstán má síť silnic о délce více než 96 000 km, z nichž mnohé je potřeba opravit. Letecká doprava Kazachstánu vzhledem k velkému zeměpisnému rozsahu hraje významnou roli a často nemá jinou alternativu. Kazachstán má 22 hlavních letišť, včetně 14 letišť s mezinárodními linkami. V Kazachstánu je největší letecká společnost Air Astana.